Bitwig 3.0 beta is a time tink - Tour de Grid

Hey,

There was no video from me about the new release of Bitwig yet. That will be done today and I will talk a bit about how to get to know the grid better, what the presets have in store for you and where I think the grid can be used.

Many thanks again to the great feedback from the community and I'm trying to do some things in this video. I also think that a mixture of my old formats would be the best. I talk in front of the camera, show a few things in Bitwig, create a few presets and talk about them. Very personally from me to you.

 

Check my Github/Bitwig3.0 folder for the presets i talked about.


Von mir gab es ja noch kein Video zum neuen Release von Bitwig. Das wird heute nachgeholt und ich spreche ein bisschen darüber wie man das Grid besser kennenlernen kann, was die Presets für einen bereithalten und wo ich denke dass das Grid Einsatz finden kann.

Vielen Dank auch noch mal an das tolle Feedback von der Community und ich versuche in diesem Video schon ein paar Dinge umzusetzen. Ich denke nämlich auch, dass eine Mischung aus meinen alten Formaten das Beste wäre. Ich spreche vor der Kamera, zeige ein paar Sachen in Bitwig, erstelle ein paar Presets und rede darüber. Ganz persönlich von mir zu Euch.

Comments